Felvidéki kerékpártúra

Nyugat Szlovákiai biciklitúra, 2018.10.12-14.

A KEFE nyilvános biciklitúrát szervezett Komárom-Pozsony-Dévény-Malacka-Nagyszombat-Galánta-Vágselye-Komárom útvonalon. A késő őszi időpontot 7 társunk tartotta megfelelőnek. Az indulás 2018.10.12 én pénteken 7.30 kor a kerékpáros kopjafától történt. Első nap Győr érintésével Győrújfalunál léptünk a Szigetközbe ahol Lipóton keresztül értünk Dunakilitire, ahol megtekintettük a Dunaszauruszt ami jelenleg állagmegóvó beruházáson esik át. a Szigetközi bicikliutak és a türelmetlen sofőrök, hosszú tülkölések erősen igénybe vették a bicósokat.

Dunaszaurusz Dunakilitinél

Majd Rajkánál léptük át a Szlovák határt és érkeztünk az első szállásra Oroszfaluban. Másnap reggel indultunk tovább Pozsony majd Dévény, ahol összefutottunk egy hazafele tartó bicóssal aki Nagyszombatból tartott Észak Komáromba. A vár a Duna és a Morva találkozásánál áll.

Pozsonyi Új Híd étterem-kilátója

Dévényi vár külső őrtorony

Találkozó a vár alatt

Ezt követően a folyóparton tekertünk tovább majd Dévényújfalú ahol több kilométeren keresztül haladtunka WV gyár mellett. Ezt követően kerültünk az Alacsony Kárpátok lábához néhány falú és egy kiadós felkészülés Pozsonyalmáson, majd koxolás, és belevágtunk a hegy meghódításának ami Pernektől 5,5 km 8-12% emelkedő. Fáradtan érkeztünk a gerincre, ahol az indulás előtt megbeszéltük a további útvonalat Bazin után.

Útvonal tervezés a Pernek-Bazin közti tetőn

Innét lefele üdítő gurulás, majd kis kaptató Modornál   és hullámvasút Nagyszombatig, ahol remek hotel várt bennünket meleg szobával és kellemes vacsorával.

Harmadik nap indulás 8.00 kor ki a városból és irány a Vág.  Erős ellenszélben értünk Galántára majd szinte kiszáradva értük el Vágsellyét ahol megtekintettük a helyi nevezetességeket közte társunk Vida Sándor szülőházát. Innét már a haza illata vonzott és beértünk Komáromba  sötétedés után.

Galánta felé

Az ellenszél legyőzése „áramvonalasítással”